Programul AlphaZero a făcut mat în doar patru ore cele mai bune software-uri de șah pe computer

AlphaZero, un program informatic creat de Google in cadrul proiectului DeepMind, a invatat de unul singur sa joace sah in doar cateva ore si a reusit sa invinga cele mai reputate software-uri de sah pe computer din lume, informeaza Newsweek. In urma disputarii a 100 de partide impotriva fostului campion mondial al sahului computerizat, programul Stockfish 8, noul software creat de Google a iesit invingator.

AlphaZero a fost invatat sa joace trei jocuri: sah, Shogi (un joc japonez similar sahului) si Go.

Noul program si-a dezvoltat capacitatile de la zero, dupa cum au notat oamenii de stiinta intr-o lucrare pretiparita si inca nerevizuita, si nu detinea nicio notiune prestabilita legata de jocul de sah, cu exceptia regulilor de baza ale acestuia.

Dupa cum noteaza Wired, AlphaZero nu a avut nevoie decat de patru ore pentru a deveni campion mondial la sah, de doua ore pentru a atinge o performanta similara la shogi si de opt ore pentru a invinge programul computerizat considerat cel mai bun din lume in domeniul jocului Go.

Jucatorii umani au fost de multi ani intrecuti de computere la numeroase jocuri, iar aceasta este departe de a fi o premiera in istoria recenta cand inteligenta artificiala a invins un campion. La inceputul anului, programul AlphaGo al Google l-a intrecut pe cel mai bun jucator uman al jocului de strategie Go.

”Din punct de vedere stiintific, este cea mai recenta (performanta) dintr-o serie de rezultate uluitoare pe care le-a produs DeepMind (Technologies)”, a declarat pentru BBC Michael Wooldridge, informatician in cadrul Universitatii Oxford.

In 1990, marele maestru de sah Garry Kasparov a fost invins de supercomputerul Deep Blue, creat de compania IBM.

Potrivit Wired, urmatoarea provocare pentru DeepMind ar putea fi jocul computerizat de strategie Starcraft.

Sursa: Agerpres

Posted in IT